Timmerman of meubelmaker worden?

Heb je al langere tijd een uitkering  en niet voldoende opleiding en/of werkervaring om zelfstandig terug te keren op de arbeidsmarkt, dan kun je in aanmerking komen voor een leer/werkplek als leerling timmerman bij Stichting Bouwloods Utrecht. Ook niet uitkeringsgerechtigden uit de gemeente Utrecht mogen bij gebleken geschiktheid dit traject volgen.In samenwerking met de uitkerende instantie of het re-integratiebedrijf kijken we hoe we deze plek het best in kunnen vullen.

Aanpak
In de werkplaats of op locatie werk je onder leiding van een leermeester aan projecten die op dat moment in de orderportefeuille zitten. Bij het blad ‘Projecten’ op deze site kun je zien welke projecten de Bouwloods tot nu toe gemaakt heeft. Naast vier dagen leren in de praktijk op de werkplaats volg je aanvullende scholing bij het ROC. Gemiddeld blijft een leerling 12 tot 15 maanden bij de Bouwloods. Dan heb je werkervaring en een diploma en kan de Bouwloods je in overleg met jou op een baan plaatsen en kan je ook verder leren.

De timmertest
Je begint altijd met een proefperiode die wij de ‘timmertest’ noemen. Met de timmertest kijken we of je het leuk vindt om met het hout te werken, of je gevoel hebt voor hout en of je timmerman of meubelmaker kan worden. De timmertest duurt 8 werkdagen en daarin maak je allerlei proefstukjes en een voetenbankje.

Iedereen is welkom
Mocht na de timmertest blijken dat instromen in een leer/werkplek op dat moment nog wat te hoog gegrepen is dan heeft de Bouwloods elk jaar voor een beperkt aantal deelnemers ruimte voor trajecten die bij de gemeente vallen onder ‘arbeidsmatige activering’. In dat traject bekijken we of je na verloop van tijd wel aan een leer/werktraject kan beginnen. Ook kan je bij ons terecht als vrijwilliger.

Contact
Voor een (vrijblijvend) kennismakingsgesprek kun je ons van maandag tot en met donderdag telefonisch bereiken en een afspraak maken. Ons telefoonnummer is 030-6775055. Je kunt ook even mailen, of langskomen om de werkplaats te bekijken en/of een afspraak te maken.